Followers

10/01/2013

2012 w książkach

Malutkie podsumowanie.

W 2012 udało mi się przeczytać 90 książek wliczając komiksy.

  


Top 5 najciekawszych, najlepszych, najbardziej niesamowitych książek, które wpadły mi w ręce w 2012:

1. Nick Cave "Gdy oślica ujrzała anioła". Geniusza Cave'a chyba nie muszę reklamować.
2. Mark Hodder "Burton i Swineburn'e w dziwnej sprawie Skaczącego Jack'a". Niesamowita, niesamowita, niesamowita! Mam nadzieję, że cykl o Burtonie i Swineburnie szybko zostanie uznany z klasykę steampunku i zdetronizuję "Maszynę różnicową, która imho nie zasługuje na tak duże uznanie.
3. Jacek Dukaj "Perfekcyjna Niedoskonałość". Mistrz jak zwykle w formie, mogę tylko żałować, że tak późno po nią sięgnęłam.
4. Jarosław Grzędowicz "Pan Lodowego Ogrodu". 3 lata czekanie na zakończenie, które zachwyca
5. Jacek Piekara "Sługa Boży". Cały cykl jest bardzo dobry, a zwłaszcza pierwsze 4ry książki

Top 5 największych rozczarowań:

  


1. Andrzej Ziemiański "Achaja". Wielu znajomych bardzo polecało mi ten cykl, niestety bardzo się zawiodłam. Kiepsko napisana, za dużo akcji, wszystko zbyt szybko się dzieje, a historia sama w sobie dosyć naiwna.
2.  Magdalena Kozak "Nocarz". Za wampirami ogólnie nie przepadam i te również mi nie podpasowały.
3.  Magdalena Kozak "Fiolet". Niestety twórczość pani Kozak chyba do mnie nie przemawia.
4. Jane Moseley, Viv Croot "Oryginalny dziennik wampira. Count Dracula". Być może kindergothki będą zachwycone, ja jestem zniesmaczona.
5. Andrzej Pilipiuk "Trucizna". Skok na kasę, opowiadania pisane na siłę, brak fabuły, brak zaskoczeń, brak czegokolwiek co można uznać za pozytyw. Aż smutno, że Fabryka Słów promuje tak słabe książki, a o genialnych debiutach niewiele słychać.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...